5 lucruri despre stres

5 lucruri despre stres

header images (28)1. Stresul de la lucru are efecte negative asupra corpului tău. Un studiu publicat in Lancet în septembrie 2013 ne spune că stresul de la lucru potenează riscul pentru un atac de cord. Cercetătorii au observat o creștere cu 23% a riscului de a suferi un atac de cord la persoanele care sunt stresate la locul de muncă.
Alt studiu publicat în Journal of Occupational Medicine a arătat că stresul are efecte negative asupra femeilor prin creșterea riscului de diabet. Alt studiu publicat în jurnalul  PLoS ONE ne arată că cercetătorii au descoperit o asociere între stresul de la muncă și secțiunile din ADN-ul nostru legate de longevitate.
Un studiu publicat în Jurnalul American of Cardiology a evidențiat că perceptiile de stres afectează sănătatea. Mai exact, cercetătorii de la Columbia University Medical Center au descoperit ca oamenii care cred că ei sunt stresați au un risc pentru bolile de inima mai mare (și riscul de deces!).

2. Zâmbetul este un antidot la stres
Un zâmbet autentic duce la scăderea frecvenței cardiace după un eveniment stresant, conform unui studiu publicat în revista Psychological Science.

3. Stresul cronic crește riscul de diabet zaharat la bărbați
Starea de stres permanent este asociat cu un risc mai mare de diabet la bărbați, potrivit unui studiu publicat în revista Medicine diabet. Cercetatorii de la Academia Sahlgrenska de la Universitatea din Gothenburg au evidențiat asocierea dintre stresul permanent la domiciliu sau locul de muncă, față de stres periodic.

4. Știm de ce stresul este nesănătos
Cercetătorii de la Universitatea Carnegie Mellon au descoperit că stresul pe termen lung afectează sistemul imunitar, și în acest fel crește riscul unei persoane de a se îmbolnăvi.

5. Meditația este cheia
Un studiu de la Universitatea Davis din California, demonstrează că meditația are un rol important asupra nivelurilor de hormon al stresului, corizolul. Constatările au fost publicate în revista Health Psychology.
Un studiu similar publicat în revista Stress and Health arată că meditația reduce stresul în rândul persoanelor cu cancer de sân, un grup pentru care stresul este deosebit de periculos, deoarece poate avea efecte negative asupra ratelor de supraviețuire

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *