Solutii antistres

Solutii antistres

Având în vedere că sunt diverse tipuri de stres aşa cum am putut vedea în articolul anterior, soluţiile pentru prevenirea şi tratarea stresului sunt diverse. Stresul la locul de muncă tinde să devină responsabil de epuizare, boală fizică, psihică, psihologică, aracuri cardiace şi accidente. Cea mai frecventă boală cauzată de stres este ulcerul, obiceiuri dezordonate de mâncat, probleme cu somnul, unele persoane încep să fumeze, iar cei care fumează deja cresc numărul de ţigări pe care le fumează zilnic.

Dacă tot suntem la partea cu soluţiile să enumerăm câteva dintre metodele prin care ne putem relaxa.

Un factor important este dezvoltarea hobby-urilor personale din trecut sau redescoperirea altor manifestări care vă fac plăcere şi care vă detensionează organismul. Că e vorba de sport, ascultatul muzicii relaxante, ieşirea în natura la fotografiat sau doar la o plimbare în aer curat, petrecerea timpului liber în compania prietenilor şi implicarea în comunitate pentru a socializa cât mai mult.

De asemenea, este de preferat ca persoanele stresate să îşi exprime îngrijorările vorbind cât mai mult despre problemele lor cu familia, prietenii, psihologul, dezbaterea problemelor lor pe forumuri specializzate ca şi cel de pe site-ul nostru.

Nu ignoraţi nici alimentaţia, deoarece alimentele sunt combustibilul nostru, iar dacă acesta nu este de calitate şi nu este ingerat în mod normal nu avem un randament bun în viaţa de zi cu zi. Consuma şi legume, fructe mai des şi în cantităţi mai mari ca şi până acum, iar cei stresaţi încercaţi să reduceţi cantitatea de cafea consumată zilnic, deoarece este un excitant care mai dăunează decât vă ajută în asemenea situatii.

Persoanele active se pot relaxa practicând diverse activităţi precum sportul, dansul, muzica, literatura etc. Sport are un rol important, deoarece practicat cu regularitate ne face mai calmi, ne relaxam muşchii şi starea generală se îmbunătăţeşte.

Cei mai practici îşi pot dezvolta abilităţile tehnice sau alte dexterităţi prin practicarea unor activităţi meşteşugăreşti, devenind mai utili în gospodărie.

Vacanţele au şi ele un rol important în detensionare, chiar dacă sunt doar de 2-3 zile sau mai lungi efectul antistres este major. Dacă chiar nu aveţi bani să evadaţi în fiecare weekend undeva, specialiştii recomandă vacanţa mentală, care este la îndemâna fiecăruia. Un astfel de sejur se face în felul următor, persoana trebuie să stea liniştită, să închidă ochii şi să “meargă” astfel la mare sau la munte. Recomandarea este însă una riscantă şi cu două tăiŞuri, pentru că cine o aplică se va trezi cu probleme mai mici, dar mai multe. Directivele europeane, precum şi legislaţia muncii de la noi din ţară prevăd ca angajaţii să fie protejaţi atât fizic, cât şi psihic de activităţile care îi pot afecta la locul de muncă.

Studiile realizate de Uniunea Europeană arată că 50-60% din totalul zilelor de concediu medical are drept cauză stresul.

Alte metode de apărare şi relaxare împotriva stresului ar fi shoppongul, tehnicile de relaxare şi meditare Yoga, Tai-Chi şi altele.

Râdeţi cât mai mult, bucuraţi-vă de cele mai simple lucruri, că existaţi, că sunteţi înconjuraţi de familie, prieteni, faceţi haz de necaz după buna tradiţie românească şi nu lasaţi nimic să stea în calea fericirii dumneavoastră. Faceţi dragoste cât mai mult şi lăsaţi războiul de-o parte. Dacă reduceţi şi cantitatea de cafea, alcool şi faceţi exerciţii fizice regulat, stresul este deja istorie.

În articolele viitoare vom dezbate mai în amănunt solutiile amintite mai sus şi nu numai.

Nu uitaţi: Viaţa poate fi mult mai frumoasă fără stres!

Bibliografie

  • Selye, Hans: The Stress of life; McGraw-Hill (Paperback)
  • Selye, Hans: The nature of Stress, International Institute of Stress, University of Montreal,
    Montreal, Quebec, Canada
  • Psih.Eusebiu Tihan, Psih. Laura Ghiza : Stresul – mecanisme fiziologice și psihologice, Ed. Institutului de Ecologie Socială și Protecție Umană  – Focus –
  • Adina Berciu Drăghicescu: Manual de secretariat și asistență managerială
  • Pancheri, Paolo: Stress, emozioni, malattia; Mondadori 1983
  • Grossarth-Maticek, Ronald: Systemische Epidemiologie und präventive Verhaltensmedizin chronischer Erkrankungen; ISBN 3-11-016518-X; de Gruyter, Walter, GmbH & Co., Berlin 1999
  • Grossarth-Maticek, Ronald: Autonomietraining: ISBN 3-11-016881-2; de Gruyter, Walter, GmbH & Co., Berlin 2000
  • Hüther, Gerald: Biologie der Angst; ISBN 3-525-01439-2; Vandenhoeck & Ruprecht (GmbH &, Göttingen 1997)
  • Santo Di Nuovo, Luciano Rispoli, Emilia Genta Misurare lo stress. Il Test M.S.P. e altri strumenti per una valutazione integrata; Franco Angeli 2000
  • Banknews.ro – soluții antistres
  • Inspecția muncii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.